Volgers

donderdag 22 mei 2014

Badkuip


Hallo allemaal,

Hier laat ik een tutorial zien dat ik heb gemaakt voor een van de copic blogs


Had een paar maanden geleden dit badkuipje al ergens gekocht, maar wist nog niet precies wat ik er mee zou gaan doen. 


Als eerste heb ik het in z'n geheel in de witte gesso gezet.


Na het drogen ben ik het gaan spuiten met de air-brush in de kleur R85 behalve de rand en de pootjes. Vond niet dat het helemaal egaal strak moest.


Vervolgens ben ik met verschillende kleuren en maskers van Dutch doobadoo aan de slag gegaan om de badkuip van een patroontje te voor zien.


Willekeurig sjablonen gebruikt want je kaan ze ook niet strak leggen daar het badkuipje overal rond is.


Hier na ben ik aan de slag gegaan met flakes van Indigo Blu door de bad rand en pootjes in te smeren met Flitter Glu.


Naar mijn mening moeten die pootjes goud kleurig zijn ( zo zie ik een ouderwets bad ) maar dat vond ik niet zo'n mooie combinatie dus heb gekozen voor zilveren flakes. 


Vervolgens een tissue een beetje strak op een vel papier geplakt en deze twee maal gestempeld met een stempel en voorzichtig gaan in kleuren met copic's.


Heb de bloemen en blaadjes ingekleurd en een aantal takjes en vlinders wat zwarter gemaakt.


Vervolgens de tissue van het papier verwijderd, de afdrukjes uit gescheurd en de onderst laag van de tissue overgehouden. Het afdrukje komt aan de beide zijkanten van het bad dus had je eigenlijk in spiegelbeeld moeten stempelen wil je dit het zelfde krijgen maar hier kan je de tissue gewoon omdraaien, die is zo dun en de inkt is zo door gekomen dat je de binnen zijde gewoon kan gebruiken.


Een klein beetje decoupage lijm op de badkuip gesmeerd (ik het "Slap It On" van Indigo Blu gebruikt)  en vervolgens het afdrukje er op gelegd en het helemaal van een laag decoupage lijm voor zien.


Zo is het eind resultaat geworden van de badkuip, heb het als laatste het bad in z'n geheel nog voorzien van een laklaag. Nu kan ik er een leuk cadeau van maken met iets van bad spullen er in of een leuk plantje.


Nog even een foto van dichtbij, het papier zie je niet meer en de ondergrond kleuren komen er zachtjes door heen.


Kleuren die ik gebruikt heb zijn :

Badkuip : R85
Grote bloemen : BV08 - BV04 - BV02
Kleine bloemen : E19 - YR07 - Y17 - Y04
Blad : YG97 - YG95 - YG17 - YG23

Vind het best leuk om zo af en toe bezig te zijn met iets anders dan kaarten maken en op deze manier kan je het op allerlei materialen gebruiken.

Liefs Wenda




Geen opmerkingen: