Volgers

zondag 17 mei 2015

Darwi Extra Licht


Hallo allemaal,

Heb voor  het Craftliners blog  de "Darwi Extra Licht" uit geprobeerd en mijn ervaringen met deze klei uitgewerkt in deze beschrijving, dit wilde dit graag ook met jullie delen,

Hou er zelf erg van om de embellishments op mijn kaarten en projectjes zelf te maken, kost minder en altijd in de goede kleur.

De Darwi klei is erg zacht en dus ook erg goed de kneden, het bewaren kan in een plastic zakje zijn met de aangebroken verpakking maar zelf doe ik altijd wat in een goed afsluitbaar bakje en dat werkt ook goed. Je heb niet veel nodig en zo doende is mijn verpakking ook al 6 maanden open en nog steeds geen verschil met net na het openen.

De droogtijd, ja die is toch echt ongeveer 24 uur een beetje afhankelijk van de dikte van je project. Heb geprobeerd dit te versnellen met de heat-gun maar daar word het niet beter van, de oppervlakte waar je verwarmt kan word dan erg hard en is ook niet soepel meer en dat is bij Darwi toch wel een van de voor delen.

Als je ergens mee bezig bent is die droog tijd lang en dat geduld hebben we vaak niet dus daar voor heb ik altijd voorraad staan in verschillende bakjes, letters, getallen, bloemetjes enz.


Zoals ik al eerder zei vind ik het toch een groot voordeel de van Darwi dat het erg soepel blijft ook na het drogen zit er een goede beweegbaarheid in ook na het drogen.

Heb ook verschillende andere merken geprobeerd en die trekken krom en als je ze weer recht wil buigen ontstaan er kleine schuurtjes en dat is weer zonde als je het al gekleurd hebt.


Hierboven zie je het verschil, de Darwi klei is toch echt rechter (zie de schaduw).


Nu het kleur aan brengen de bovenste strook is met Acryl verf gekleurd en Inka Gold aangebracht op de randen.
De tweede strook is gespoten met copic's en PanPastels Brons aangebracht op de randjes.
De laatste strook wat Brusho aangebracht en water op gespoten. 


Op het blad hier boven met een sponsje inkt aan gebracht en je kan hier ook goed de fluweelachtige structuur zien.

Ook groter stukken blijven mooi ook als ze vallen en je er per ongeluk op gaat staan.


Hier boven zien jullie een strook die op het smalle plastic flesje is geplakt, je kunt het op allerlei ondergronden plakken.

Als je met de klei werkt om poppen of andere dingen te maken is het mooi glad te maken met fijn schuurpapier ook dan hecht het ook gelijk al op karton, hout plastic enz.

Hoop dat ik jullie iets meer inzicht heb kunnen geven van de Darwi Extra Licht klei.




Geen opmerkingen: